Renault Scenic E-Tech elektrický stelesňuje záväzok skupiny Renault
k udržateľnému rozvoju. Ako priekopník v tejto oblasti využíva vozidlo optimalizované procesy a obsahuje minimálne 18 % recyklovaných materiálov ¹ a 24 % recyklovaných materiálov z obehového hospodárstva⁽²⁾ ⁽³⁾. V závere životnosti je možné recyklovať 90 % hmotnosti vozidla vrátane batérie pomocou priemyselných recyklačných kanálov. Vozidlo vyrobené vo Francúzsku predstavuje cestu k zodpovednejšej a bezpečnejšej mobilite.
Konštrukcia Renault Scenic obsahuje takmer 40 kg recyklovaných plastov⁵. Počas výroby sa hliníkové odrezky lisujú a vracajú späť k pôvodnému dodávateľovi, ktorý ich následne zapojí naspäť do výrobného cyklu.
V priestore pre cestujúcich je čalúnenie, poťah volantu, poťah palubnej dosky aj koberce vyrobené väčšinou z recyklovaných materiálov a zároveň nie sú živočíšneho pôvodu.⁶ To znamená, že textílie použité v interiéry obsahujú 100 % recyklovaných materiálov. ⁷
Batéria je z väčšej časti recyklovateľná, a to z 65 %⁸. Skladá sa z 12 modulov, ktoré je jednoduché vymeniť vo viac ako 20 európskych strediskách na opravu batérií. V prípade, že je batéria je na konci životnosti v dostatočne dobrom stave, je možné ju opäť použiť k ukladaniu energie pre rôzne účely.
recyklovaný komfort
V priestore pre cestujúcich vozidla Scenic E-Tech elektrický sa nepoužíva koža – nahradila sa recyklovanými materiálmi. Tieto materiály majú nižšiu uhlíkovú stopu ako koža bez toho, aby sa znížila vizuálna kvalita alebo pocit pohodlia.
podpora obehového hospodárstva
Navrhovanie vozidiel v súlade s filozofiou obehového hospodárstva je prvoradou ambíciou skupiny Renault. Skupina chce byť na čele obehového hospodárstva používaním tkanín, plastov, skla a kovov, ktoré obsahujú recyklované materiály, renováciou náhradných dielov alebo opätovným používaním batérií a do roku 2030 chceme dosiahnuť 33 % recyklovaných materiálov z recyklácie svojich vlastných vozidiel.
¹ podľa normy ISO 14021.
² vrátane materiálov recyklovaných v súlade s normou ISO 14021 a odrezkov alebo zbytkov z výroby, ktoré sa opätovne ktorá sa opätovne začlenia do výrobných procesov priamo v priemyselnom závode
³ dáta na základe 87 kWh batérie, odhad sa v súčasnosti konsoliduje.
⁴ väčšinovo recyklovateľný výrobok, miera recyklovateľnosti zaokrúhlená na 90 %, skutočná hodnota vyššia než 89,72 % jeho hmotnosti v súlade s európskou smernicou 2005/64/ES o schvaľovaní typu motorových vozidiel s ohľadom na ich ďalšie použitie, recyklovateľnosť a využiteľnosť
⁵ tj. podiel 17 % termoplastov a polyuretánových pien vo vozidle na celkové hmotnosti (239 kg).
⁶ v závislosti od verzie
⁷ k dispozícií u verzie techno, ktorá predstavuje viae než 50 % predpokladaných predajov v roku 2024.
⁸ väčšinovo recyklovateľný výrobok na báze priemyselných recyklačných procesov dostupných v Európe do roku 2025