Ekologicky navrhnuté rodinné demo vozidlo Renault Emblème prijíma výzvu na zníženie emisií uhlíka.
S udržateľnejšou technológiou dvoch palív – elektriny a vodíka, sa Renault Emblème snaží znížiť emisie CO2e o 90 % v porovnaní s dnešnými porovnateľnými modelmi počas celého životného cyklu.
Cieľ Renault Group: nulové emisie CO₂ v Európe do 2024¹
optimalizovaný dizajn a aerodynamika
Dizajn vozidla Emblème, ktorý stelesňuje budúci štýlový jazyk Renaultu, dopĺňa zelená dichroická farba karosérie². Toto avantgardné demonštračné vozidlo bolo dômyselne navrhnuté s dôrazom na energetickú účinnosť. Každý prvok je navrhnutý tak, aby zlepšoval aerodynamiku a prispieval k najlepšiemu prúdeniu vzduchu.
charakteristické svetlomety inšpirované logom Renault
dlhá, šikmá kapota
športový dizajn a zaoblené línie
šikmá línia strechy a veľký zadný spojler
elegantná zadná časť, osvetlené logo Renault
optimalizovaný dizajn a aerodynamika
Dizajn vozidla Emblème, ktorý stelesňuje budúci štýlový jazyk Renaultu, dopĺňa zelená dichroická farba karosérie². Toto avantgardné demonštračné vozidlo bolo dômyselne navrhnuté s dôrazom na energetickú účinnosť. Každý prvok je navrhnutý tak, aby zlepšoval aerodynamiku a prispieval k najlepšiemu prúdeniu vzduchu.
charakteristické svetlomety inšpirované logom Renault
optimalizovaný prietok vzduchu
AERODYNAMIKA
dlhá, šikmá kapota
V strede dlhej, šikmej kapoty usmerňujú prúdenie vzduchu dva smerové stabilizátory, ktoré minimalizujú čelnú plochu a optimalizujú účinnosť a estetický dojem.
kamery ako spätné zrkadlá
Za účelom maximalizácie aerodynamickej účinnosti nahrádzajú spätné zrkadlá dve bočné kamery. Sú integrované do karosérie pri podbehoch kolies, teda do oblasti, ktorá najmenej narúša prúdenie vzduchu.
dva vzduchové otvory na optimalizáciu prúdenia vzduchu
Nárazník zdobia dva vetracie otvory, ktoré usmerňujú vzduch pozdĺž predných dverí. Za prednými kolesami tak nevznikajú vzdušné turbolencie, zlepšuje sa teda prienik vzduchom. V spodnej časti nárazníka sa otvárajú a zatvárajú aktívne mriežky, ktoré zabezpečujú optimálne prúdenie vzduchu do medzichladičov.
spojler a dynamický zadný difúzor
Strešná línia prirodzene privádza vzduch k veľkému zadnému spojleru. Podlaha je úplne rovná. Pod zadným nárazníkom sa nachádza dynamický difúzor, ktorý vyrovnáva horné a dolné prúdenie vzduchu a minimalizuje tak aerodynamický odpor.
navrhnuté pre efektivitu
za účelom optimalizácie aerodynamiky nebolo nič ponechané na náhodu: stierače čelného skla uložené pod kapotou, dotykové kľučky dverí, zakrivené strešné stĺpiky, sklá s minimálnymi špárami a vysoké, úzke pneumatiky s nízkym valivým odporom.
high-tech interiér
inovatívne, high-tech interiér
Renault Emblème so svojim technologicky vyspelým interiérom prináša futuristickú víziu, v ktorej inovácie a technológie udávajú smer. Kokpit, premyslene navrhnutý pre vodiča aj spolujazdca, je vybavený zakriveným panoramatickým displejom openR, ktorý sa tiahne cez celú palubnú dosku. Elegantné, dotykové ovládacie prvky dotvárajú pokojnú atmosféru a z každej cesty robia jedinečný zážitok.
interiér „Shy Tech“: diskrétny, funkčný a minimalistický
zakrivený panoramatický displej openR, ktorý sa rozprestiera cez celú palubnú dosku
multimediálny systém R-Vision s dvoma energeticky úspornými obrazovkami
pohlcujúca atmosféra s textilom s prírodnými a mestom inšpirovanými vzormi
zodpovedný dizajn s použitím ekologických materiálov, ako je ľan a tkaný polyester
inovatívne, high-tech interiér
Renault Emblème so svojim technologicky vyspelým interiérom prináša futuristickú víziu, v ktorej inovácie a technológie udávajú smer. Kokpit, premyslene navrhnutý pre vodiča aj spolujazdca, je vybavený zakriveným panoramatickým displejom openR, ktorý sa tiahne cez celú palubnú dosku. Elegantné, dotykové ovládacie prvky dotvárajú pokojnú atmosféru a z každej cesty robia jedinečný zážitok.
interiér „Shy Tech“: diskrétny, funkčný a minimalistický
Perspektíva nízkouhlíkového vozidla v Európe do roku 2040²
bezuhlíkový cieľ
Cieľom skupiny Renault Group, ktorá sa zaviazala k udržateľnejšej mobilite, je znížiť emisie skleníkových plynov o 90 % počas životného cyklu svojich vozidiel a dosiahnuť uhlíkovej neutrality v Európe¹ do roku 2040. Emblème stelesňuje tieto ambície znížiť emisie uhlíka. Viac informácií sa dozviete na tejto stránke 30. októbra.
udržateľnejší životný cyklus
Výzvou pre Renault Emblème je dosiahnuť bezprecedentnú úroveň dekarbonizácie počas celého životného cyklu: používanie recyklovaných, nízkouhlíkových alebo prírodných materiálov, výroba so 100 % podielom obnoviteľnej energie a podpora zavedenia širokých postupov druhého životného cyklu vozidla a obehového hospodárstva.
duálna pohonná jednotka
Renault Emblème je vybavený duálnym elektrickým pohonom, ktorý kombinuje dobíjateľnú batériu pre každodenné použitie s vodíkovým palivovým článkom pre dlhšie jazdy. Táto konfigurácia zvyšuje jeho všestrannosť a umožňuje mu prejsť až 1 000 km bez potreby nabíjania elektriny.³
udržateľnejšia, bezpečnejšia a dostupnejšia mobilita
V spolupráci s našimi inžiniermi, dizajnérmi a partnermi skúma Emblème nové riešenia na zníženie emisií uhlíka. Toto demonštračné vozidlo, ktoré je dedičom prototypov Eolab (2014) a Scenic Vision H2-Tech (2022), je mobilným laboratóriom, ktoré demonštruje technické inovácie, ktoré umožňujú vysoký stupeň zníženia emisií uhlíka.
prispôsobená a inovatívna platforma
pokrok v dekarbonizácii bez zníženia výkonu
Platforma vozidla Renault Emblème s optimalizovanou architektúrou pohonu zahŕňa elektromotor, batériu, palivový článok a vodíkovú nádrž s kapacitou 2,8 kg vodíka. Toto usporiadanie zaisťuje nízke ťažisko a ideálne rozloženie hmotnosti, čo zvyšuje výkon aj účinnosť.