AKO FUNGUJE ELEKTROMOTOR?

E-Tech 100% electric ‒ motor ‒ Renault

elektrická technológia a komponenty motorov

Žiadne valce ani piesty a žiadne výfukové plyny... motor elektromobilu je postavený na základe súboru súčiastok určených na premenu elektrickej energie na mechanickú.
Motor využíva prúd na vytvorenie magnetického poľa na statickej časti stroja (stator), ktorá pri pohybe uvedie do pohybu rotujúcu časť (rotor), čím poháňa kolesá vozidla.
Za posledných 10 rokov Renault so zameraním na francúzsku výrobu a odborné znalosti prispôsoboval túto technológiu dnešným a budúcim výzvam v oblasti mobility.

Ako funguje motor vozidla Renault E-Tech 100 % elektrický?

Objavte komponenty elektromobilu.

E-Tech 100% electric ‒ ako funguje motor ‒ Renault
    • batéria
      batéria

      Kľúčovým prvkom elektromobilu je batéria. Nachádza sa pod podlahou a uchováva energiu potrebnú na jazdu. Určuje dojazd a nabíja sa, keď je vozidlo zapojené do nabíjacej stanice alebo domácej zásuvky. Preto vozidlo nepotrebuje žiadne palivo.

    • nabíjací systém
      nabíjací systém

      Vďaka rôznym možnostiam nabíjania ponúka nabíjačka zabudovaná do elektromobilu značnú všestrannosť a kompatibilitu s rôznymi existujúcimi sieťami (verejnými aj súkromnými): 7,4 kW pri jednofázovom striedavom prúde, až 22 kW pri trojfázovom striedavom prúde, až 130 kW pri jednosmernom prúde (DC) na ultra rýchlych nabíjacích staniciach. Nabíjací konektor európskeho formátu CCS* (alebo nabíjací port), ktorý sa nachádza na vozidle, je chránený klapkou. * CCS: Kombinovaný nabíjací systém.

    • pohon
      pohon

      Skladá sa z motora a redukčnej prevodovky, ktorá zabezpečuje trakciu vozidla premenou elektrickej energie na mechanickú, ktorá sa prenáša na kolesá. Náš externe budený synchrónny motor (EESM) ponúka vynikajúci pomer výkonu a veľkosti s vysokým výkonom 91 %. Jeho vinutý rotor preto nemá permanentný magnet a nepotrebuje vzácne kovy. Redukčná prevodovka s veľkým prevádzkovým rozsahom ponúka lineárnosť a pohodlie počas jazdy pri akejkoľvek rýchlosti.

    • výkonová elektronika
      výkonová elektronika

      Počas jazdy systém nepretržite zabezpečuje prenos a premenu elektrickej energie striedavého/jednosmerného prúdu medzi trakčnou batériou a elektrickým motorom. Naopak, počas fáz brzdenia alebo spomaľovania pomáha menič ukladať kinetickú energiu získanú motorom do batérie.

pohony technológiou Renault E-Tech 100% electric

Megane E-Tech 100% electric – Renault

Platforma CMF-EV Renault Megane E-Tech 100% elektrický

Platforma CMF-EV je vybavená mimoriadne tenkou batériou s výkonom 60 kWh a kompaktným elektrickým motorom s výkonom 160 kW. Optimalizované rozloženie hmotnosti, dlhší rázvor, úplne rovná podlaha a veľmi nízke ťažisko dodávajú vozidlu väčšiu obratnosť a viac priestoru v interiéri.

E-Tech 100% electric ‒ výhody ‒ Renault

aké sú výhody?

Renault E-Tech 100% elektrický je inovatívna technológia poskytujúca jedinečný a intuitívny zážitok z jazdy.

  • Až 300 km podľa normy WLTP (40 kWh batéria) alebo 470 km podľa normy WLTP (60 kWh batéria)
  • Univerzálne riešenia nabíjania: AC 7 kW, AC 22 kW, DC 130 kW
  • Tepelné čerpadlo a nový inteligentný systém rekuperácie energie na maximalizáciu celkovej účinnosti, a tým aj dojazdu
  • Ťažná kapacita (900 kg brzdená, 750 kg nebrzdená) a nosnosť strešného boxu (80 kg)

E-Tech 100% electric ‒ vízia ‒ Renault

Vízia Renault do budúcnosti

Renault pracuje na zlepšení výkonu našich elektromotorov. Chceme vyvinúť účinnejšie elektromotory, aby sme znížili spotrebu, a tým zvýšili dojazd.

Plánujeme tiež zintenzívniť výrobu v našich francúzskych závodoch Douai a Cléon.

vaše otázky o elektrických motoroch

objavte tiež