Test Renault CAPTUR E-TECH

Plug-in hybrid s potenciálom

"Na ceste za elektrifikáciou vozidiel hrajú určite veľkú rolu aj plug-in hybridy. Síce osobne som nebol nikdy ich veľkým zástancom, stále sa nájdu modely, ktoré ma dokážu príjemne prekvapiť. V niektorých ma potešila napríklad prítomnosť rýchleho nabíjania, iné zase čisto elektrickým dojazdom a ďalšie zase efektivitou systému, s ktorým dokážu optimálne využívať aj to málo elektrickej energie, ktoré si so sebou nosia v batérii. Tentokrát sa k nám dostal na test plug-in hybrid Renault Captur E-Tech, ktorý síce vedel potešiť, ale aj potrápiť. – autor Tomáš Kuník.

Test Renault Clio E-Tech Hybrid

športová jazda a nabíjanie motorom

Ak na infotainmente zvolíte práve túto možnosť, zmení sa vám aj grafika v kokpite do športovejšieho dizajnu. Nie je asi prekvapivé, že dynamickejšie jazdné vlastnosti sú okamžite cítiť. Spaľovací motor sa pripraví na vyššiu záťaž, prevodovka podradí a motor začne púšťať do vyšších otáčok. Zároveň ale začne roztáčať elektrický motor, aby bolo v batérii dostatok energie pre neskoršie využitie sily aj tejto časti pohonu. Na jeden dotyk je k dispozícii možnosť E-Save, ktorá zabezpečí, aby sa batéria udržiavala nabitá.

Test porównawczy

batéria a nabíjanie

Ako som spomínal, Renault Captur E-Tech je vybavený menšou batériou s kapacitou 9,8 kWh. Ak by som sa pozrel na konkurenciu, toto číslo patrí do polovice s nižšou kapacitou. V zásade ale nižšia kapacita nevadí, keď by ste s takouto batériou dokázali prejsť dostatočný počet kilometrov.