Potrebujete viac informácií o našom multimediálnom systéme R-Link 2?
Bluetooth®, Android Auto™ a Apple CarPlay™, Coyote a pripojené služby, aplikácia My Renault, aktualizácie a navigácia atď. Pozrite si naše odpovede na svoje často kladené otázky.
Nižšie sú uvedené kroky, ktoré je potrebné vykonať pri spárovaní telefónu s Androidom so systémom R-Link 2:
Ak chcete spárovať svoj iPhone, postupujte takto:
Tu sú uvedené kroky, ktoré je potrebné vykonať pri spárovaní telefónu Windows so systémom R-Link 2:
Ak chcete zo svojho iPhone používať streaming cez možnosť Bluetooth® multimédiá, musíte pomocou softvéru iTunes najskôr preniesť aspoň jeden zvukový súbor (podcast alebo hudbu, zadarmo alebo za poplatok) z katalógu Apple Store do vášho iPhone.
Po dokončení tejto operácie pripojte telefón cez Bluetooth® k systému R-Link 2 a prejdite do ponuky „Multimédiá“. Možnosť Bluetooth® je teraz prístupná a môžete streamovať hudbu.
Krok 1: Skontrolujte, či je váš telefón správne spárovaný so systémom R-Link 2. Ak to chcete urobiť, prejdite v hlavnej ponuke do sekcie „Telefón“, kliknite na „Nastavenia“, skontrolujte, či je zapnuté tlačidlo Bluetooth® a či je váš telefón aktívny v zozname zariadení (vybraná ikona „Telefón“ musí byť v červenej farbe).
Poznámka: Ak máte problémy so spárovaním telefónu, prečítajte si ČKO „Nemôžem spárovať svoj telefón so systémom R-Link 2“ v tej istej časti pomocníka.
Krok 2: Ak chcete uskutočniť hovor, prejdite do ponuky telefónu a stlačte „Kontakty“. Vaše kontakty sa automaticky importujú na obrazovku systému R-Link 2. Vyberte kontakt, ktorému chcete zavolať, a ťuknutím číslo vytočte.
Poznámka: Ak je váš zoznam kontaktov na obrazovke R-Link 2 napriek správnemu dokončeniu procesu párovania prázdny, skontrolujte v telefóne, či sú vaše kontakty uložené v pamäti telefónu a nie na karte SIM. Aby sa na obrazovke systému R-Link 2 zobrazovali kontakty, musia byť kontakty uložené v telefóne a nie na karte SIM.
Krok 1: Skontrolujte, či je váš telefón správne spárovaný so systémom R-Link 2. Ak to chcete urobiť, prejdite v hlavnej ponuke do sekcie „Telefón“, kliknite na „Nastavenia“, skontrolujte, či je zapnuté tlačidlo Bluetooth® a či je váš telefón aktívny v zozname zariadení (vybraná ikona „Telefón“ musí byť v červenej farbe).
Poznámka: Ak máte problémy so spárovaním telefónu, prečítajte si ČKO „Nemôžem spárovať svoj telefón so systémom R-Link 2“ v tej istej časti pomocníka.
Krok 2: Po spárovaní telefónu so systémom R-Link 2 prejdite do ponuky multimédií a kliknite na položku „Médiá“. Vyberte „Bluetooth®“ ako zdroj hudby a vyberte si hudbu na svojom telefóne.
Krok 1: Možno máte problém so spárovaním pomocou Bluetooth®. Uistite sa, že je váš telefón spárovaný, prejdite v hlavnej ponuke do sekcie „Telefón“, kliknite na „Nastavenia“, skontrolujte, či je zapnuté tlačidlo „Bluetooth®“ a či je váš telefón aktívny v zozname zariadení: vybraná ikona „Telefón“ musí byť v červenej farbe.
Poznámka: Ak máte problémy so spárovaním telefónu, prečítajte si ČKO „Nemôžem spárovať svoj telefón so systémom R-Link 2“ v tej istej časti pomocníka.
Krok 2: Ak je telefón správne spárovaný, ale stále nemôžete uskutočniť odchádzajúce hovory, skontrolujte v telefóne, či sú vaše kontakty uložené priamo v telefóne a nie na karte SIM.
Aby sa na obrazovke systému R-Link 2 zobrazovali kontakty, musia byť kontakty uložené v telefóne a nie na karte SIM.
Poznámka: Ak telefonovanie aj po tomto nefunguje, môže ísť o konkrétny problém s kompatibilitou a odporúčame vám zavolať na našu linku zákazníckej podpory. Uveďte, že ste už vykonali vyššie uvedené kroky, aby ste nám pomohli lepšie vyriešiť problém.
Krok 1: Ak máte problémy so spárovaním telefónu so systémom R-Link 2, postupujte podľa našich pokynov pre párovanie (pre iPhone, Android a Windows Phone), ktoré nájdete v tej istej sekcii pomocníka.
Krok 2: Ak párovanie stále nefunguje, otestujte kompatibilitu telefónu online tu.
Aby ste mohli spustiť test, potrebujete vedieť:
Postup hľadania týchto informácií je vysvetlený v konkrétnych častiach na stránke overenia kompatibility.
Krok 3: Ak nenájdete pozitívne výsledky v našom online teste kompatibility alebo nemôžete nájsť svoje verzie v zozname:
Aktualizácia systémov môže problém vyriešiť a umožní vám spárovať telefón. Ak nie, zavolajte na našu linku zákazníckej podpory a uveďte, že ste už vykonali vyššie uvedené kroky, aby ste pomohli vyriešiť problém.
Ak je výsledok nášho online testu kompatibility pozitívny, znamená to, že proces párovania by mal fungovať, preto môže existovať konkrétnejší problém. Zavolajte na našu zákaznícku podporu a uveďte, že ste už vykonali vyššie uvedené kroky, aby sme vám mohli čo najlepšie pomôcť.
Povoľte rozpoznávanie hlasu Android Auto™: Talk to Google™.
Spôsob 1: Stlačte a podržte tlačidlo „Push To Talk“ umiestnené na volante, kým nezaznie zvukový signál.
Spôsob 2: Ťuknite na ikonu „Mikrofón“ umiestnenú v pravom hornom rohu obrazovky Android Auto™. Potom začujete zvukový signál.
Spôsob 3: Vyslovte slová „Ok Google“ a Android Auto™ vydá zvukový signál.
Potom môžete položiť niekoľko otázok a hlasom ovládať určité aplikácie, ako napríklad telefonovanie, prehrávanie hudby, odosielanie a odpovedanie na textové správy, používanie máp a získavanie trás, vytváranie pripomienok atď.
Upozornenie: Telefonické hovory fungujú prostredníctvom audiosystému vozidla cez systém R-Link 2. Pri pripájaní k systému Android Auto™ však rozpoznávanie hlasu nemusí prechádzať cez audiosystém. Smartfón môže byť zdrojom problému. Ak je to váš prípad, kontaktujte linku zákazníckej podpory výrobcu svojho smartfónu.
1. V telefóne
2. V aute
Poznámka: Aby ste predišli problémom, odporúčame vám použiť USB kábel rovnakej značky ako smartfón. Telefón sa nedá počas pripojenia používať.
Ak chcete skontrolovať, či je vaše vozidlo kompatibilné*:
* K dispozícii na niektorých modeloch. Viac informácií o každom vybavenom modeli Renault nájdete na stránkach vozidla na našej webovej stránke https://www.renault.sk/osobne-vozidla.html.
Ak chcete používať Android Auto™, musíte mať telefón so systémom Android verzie 5.0 (Lollipop) alebo vyššej verzie.
Renault pre vás testuje celý rad telefónov, aby skontroloval kompatibilitu. Tento rad zahŕňa niektoré modely vybavené systémom Android 5.0 alebo novšej verzie, ktoré nepodporujú Android Auto™ pre systém R-Link Evolution.
V našej používateľskej príručke ďalej na stránke pomocníka nájdete zoznam telefónov testovaných spoločnosťou Renault Engineering vo formáte PDF.
Poznámka: Na zabezpečenie kompatibility vášho smartfónu s Android Auto™ odporúčame nainštalovať všetky dostupné aktualizácie softvéru.
Android Auto™ sa dodáva so 4 natívnymi aplikáciami:
Z Google Play Store si môžete nainštalovať ďalšie aplikácie, ktoré sú kompatibilné s aplikáciou Android Auto™, napríklad WhatsApp™ alebo Spotify™.
Zoznam kompatibilných aplikácií nájdete na stránke g.co/androidauto.
Poznámka: Počas jazdy môžu byť v systéme Android Auto™ používané iba aplikácie certifikované spoločnosťou Google a stiahnuté do vášho smartfónu.
Nižšie nájdete zoznam ovládacích prvkov kompatibilných s aplikáciou Android Auto™:
Spôsob 1:
Spôsob 2:
Ak chcete kombinovať aplikáciu Android Auto™ a systém R-Link 2 na tej istej obrazovke:
Hudobný prehrávač (Spotify, Google Music) si potom môžete zobraziť v navigačnom systéme Android Auto™ a R-Link 2. Môžete si tiež zobraziť navigáciu systému Android Auto™ (Mapy) pri počúvaní rádia FM systému R-Link 2.
Poznámka: Dve podobné funkcie nie je možné zapnúť súčasne. Nemôžete povoliť Mapy v aplikácii Android Auto™ a navigáciu v systéme R-Link 2.
Povoľte funkciu rozpoznávania hlasu Siri™:
Spôsob 1: Stlačte a podržte tlačidlo „Push To Talk“, umiestnené na volante.
Spôsob 2: Stlačte a podržte tlačidlo „Domov“, umiestnené v ľavom dolnom rohu obrazovky Apple CarPlay™.
Potom môžete položiť niekoľko otázok a hlasom ovládať určité aplikácie, ako napríklad telefonovanie, prehrávanie hudby, odosielanie a odpovedanie na textové správy, používanie máp a získavanie trás, vytváranie pripomienok atď.
Príklad: „Volať ‚meno kontaktu‘“, „Poslať správu ‚meno kontaktu‘“, „Naplánovať trasu k ‚adresa‘“ atď.
Upozornenie: Telefonické hovory fungujú prostredníctvom audiosystému vozidla cez systém R-Link 2. Pri pripájaní k systému Apple CarPlay™ však rozpoznávanie hlasu nemusí prechádzať cez audiosystém. Smartfón môže byť zdrojom problému. Ak je to váš prípad, kontaktujte linku zákazníckej podpory výrobcu svojho smartfónu.
1. V aute
Keď je vaše vozidlo zastavené, pripojte USB kábel. Ak je iPhone uzamknutý, systém R-Link 2 vás požiada o jeho odomknutie. Spoločnosť Apple odporúča používať certifikované káble, aby nedošlo k odpojeniu alebo iným chybám.
2. V iPhone
Ak je váš iPhone uzamknutý, požiada vás o autorizáciu CarPlay™ pre systém R-LINK.
3. V aute
Kliknutím na tlačidlo „Apple CarPlay™“, umiestnené v dolnej strednej časti obrazovky, získate prístup na domovskú stránku Apple CarPlay™; svoj iPhone môžete stále používať, aj keď je pripojený pomocou USB kábla.
Upozornenie: Ak sú Wi-Fi a Bluetooth® vypnuté, iPhone navrhuje ich zapnutie alebo pripojenie USB kábla. Apple CarPlay™ však môže fungovať iba s USB káblom. Na svojom iPhone preto stlačte tlačidlo „Iba USB“.
Ak chcete skontrolovať, či je vaše vozidlo kompatibilné*:
* K dispozícii na niektorých modeloch. Viac informácií o každom vybavenom modeli Renault nájdete na stránkach vozidla na našej webovej stránke https://www.renault.sk/osobne-vozidla.html.
Na využívanie Apple CarPlay™ musíte mať iPhone 5 alebo novší model a iOS 7.1 alebo vyššiu verziu.
V našej používateľskej príručke ďalej na stránke pomocníka nájdete zoznam telefónov testovaných spoločnosťou Renault Engineering vo formáte PDF.
Poznámka: Na zabezpečenie kompatibility vášho smartfónu s Apple CarPlay™ odporúčame nainštalovať všetky dostupné aktualizácie softvéru.
Apple CarPlay™ sa dodáva s 5 natívnymi aplikáciami:
Z App Store môžete nainštalovať ďalšie aplikácie, ktoré sú kompatibilné s Apple CarPlay™, ako sú Audiobooks™, Spotify™ alebo Deezer™.
Zoznam kompatibilných aplikácií nájdete na stránke https://www.apple.com/fr/ios/carplay/.
Poznámka: Počas jazdy môžu byť v systéme Apple CarPlay™ používané iba aplikácie certifikované spoločnosťou Apple a stiahnuté do vášho smartfónu.
Návrat do R-Link 2 z Apple Carplay™:
Spôsob 1:
Spôsob 2:
Ak chcete kombinovať aplikáciu Apple CarPlay™ a systém R-Link 2 na tej istej obrazovke:
Hudobný prehrávač (Spotify™, Google Music™) si potom môžete zobraziť v aplikácii Apple CarPlay™ a v navigačnom systéme R-Link 2. Môžete si tiež zobraziť navigáciu systému Apple CarPlay™ (Mapy) pri počúvaní rádia FM systému R-Link 2.
Poznámka: Dve podobné funkcie nie je možné zapnúť súčasne. Nemôžete povoliť naraz Mapy v systéme Apple CarPlay™ a navigáciu v systéme R-Link 2.
Váš R-Link 2 má kartu SIM. Aby ste mohli využívať aplikácie a pripojené služby, musíte si aktivovať systém R-LINK 2.
Poznámka: Viac informácií nájdete po kliknutí na tlačidlo „Pomocník“.
Poznámka: Symbol siete zobrazený nad ikonou auta v hornej časti obrazovky znamená, že váš systém R-Link 2 je pripojený. Naopak, krížik X zobrazený nad vozidlom namiesto symbolu siete v hornej časti obrazovky znamená, že váš systém R-Link 2 nie je pripojený.
V prvom rade uložte údaje zo svojho systému R-Link 2 na USB kľúč. Ak to chcete urobiť:
Poznámka: Nezobrazí sa žiadne hlásenie potvrdzujúce dokončenie prenosu údajov.
Synchronizácia produktov:
Sťahovanie produktov:
Poznámka: R-Link 2 Toolbox je kompatibilný s Windows 7, 8, 8.1, 10 a od OS 10.7 po 10.11 pre Mac.
Aktualizácia vo vozidle:
Kontrola inštalácie aplikácie Coyote Series:
Svoj balík Coyote Series môžete preniesť do vozidla Renault vybaveného rovnakým systémom R-Link 2.
Poznámka: Obidve vozidlá musia byť zaregistrované na vašom účte My Renault.
Poznámka: Po potvrdení žiadosti o prenos nie je možné operáciu zrušiť. Už nie je možné preniesť balík z cieľového vozidla do pôvodného vozidla.
Balíky, ktoré obsahujú TomTom Live alebo TomTom Traffic, nie sú prenosné, pretože sú spojené iba s predplatným pre vozidlo.
Ak aplikácia Coyote Series už nefunguje, je možné, že platnosť vašej trojmesačnej skúšobnej verzie uplynula.
V obchode R-Link Store môžete skontrolovať, či je vaša zmluva stále aktívna. (Prečítajte si naše ČKO „Ako získam prístup do obchodu R-Link Store?“, ak potrebujete pomoc.)
V obchode R-Link Store prejdite do časti „Moje aplikácie a služby“ a pozrite si stav zmlúv pripojených služieb.
Ak platnosť vašej trojmesačnej skúšobnej verzie uplynula, môžete ju predĺžiť zakúpením plnej verzie, ktorá je k dispozícii v sekcii „Katalóg“.
Ak máte aktívnu zmluvu, ale Coyote stále nefunguje, skontrolujte v aute, či je v systéme R-Link 2 aktivované zdieľanie údajov: Hlavná ponuka/Služby/Nastavenia/Zdieľanie údajov. Ak má byť systém Coyote funkčný, musí sa aktivovať zdieľanie údajov.
Ak problém pretrváva, požiadajte o pomoc zákaznícku podporu a uveďte, že ste už tento postup dodržali.
Ak chcete aktivovať bezplatnú trojmesačnú skúšobnú verziu Coyote Series, musí byť aktivovaná konektivita vášho vozidla.
Ak chcete vedieť, či je vaše auto aktívne, skontrolujte vo svojom systéme R-Link 2, či sa v dolnej časti obrazovky v hlavnej ponuke objaví tlačidlo „Aktivovať moje služby“.
Ak sa tlačidlo zobrazí, kliknite naň a podľa pokynov aktivujte pripojenie. Po dokončení tohto procesu bude vaša bezplatná trojmesačná verzia Coyote Series uvedená do prevádzky do 72 hodín.
Aplikáciu Coyote nájdete v sekcii „Moje aplikácie“.
Ak sa tlačidlo nezobrazí v hlavnej ponuke, znamená to, že pripojenie vášho vozidla je už aktívne a že vaša trojmesačná skúšobná verzia Coyote je funkčná.
Ak chcete skontrolovať, či je vaše auto pripojené, skontrolujte, či je ikona pripojenia aktívna.
V opačnom prípade kliknite na tlačidlo „Pripojiť“ v dolnej časti hlavnej ponuky a postupujte podľa pokynov. Aktivácia pripojenia vášho automobilu môže trvať až 72 hodín.
Ak sa tlačidlo pripojenia neobjaví, znamená to, že vaše pripojenie je už aktivované, ale váš parameter zdieľania údajov je deaktivovaný. Aby vaše pripojené služby fungovali, musí byť aktivované zdieľanie údajov.
Ak chcete aktivovať zdieľanie údajov, prejdite do položky Hlavná ponuka/Aplikácie/Ochrana osobných údajov.
Vaše auto je teraz pripojené a môžete si užiť všetky svoje služby. Viac informácií nájdete v ČKO „Prečo aktivovať pripojenie?“.
Aktivácia pripojenia vášho auta vám umožní využívať napríklad nasledujúce služby:
Aktualizujte mapy, aby boli vaše mapy aktuálne. Cesty sa každý rok menia. Vydajte sa na cestu v úplnej pohode: vaše aktualizácie máp sú zadarmo počas 3 rokov od zakúpenia nového vozidla.
Ak chcete skontrolovať, či je vaše pripojenie aktívne, prečítajte si ČKO „Je moje vozidlo pripojené?“.
Zdieľanie údajov môžete kedykoľvek deaktivovať/aktivovať v sekcii služieb svojho systému R-Link 2: Hlavná ponuka/Aplikácie/Ochrana osobných údajov.
Poznámka: Pripojené služby (Coyote, TomTom Traffic atď.) potrebujú na fungovanie parameter zdieľania údajov.
Highway Services môžete nainštalovať z obchodu R-Link Store integrovaného do svojho systému R-Link 2.
Krok 1: Kúpiť.
Krok 2: Údaje zo svojho systému R-Link 2 uložte na USB kľúč.
Poznámka: Nezobrazí sa žiadne hlásenie potvrdzujúce dokončenie prenosu údajov.
Krok 3: Synchronizácia aplikácie v nástroji R-Link 2 Toolbox.
Všetky vozidlá vybavené MID alebo HIGH verziou multimediálneho systému R-Link 2.
Na verziu softvéru nie sú žiadne obmedzenia.
Vyžaduje sa digitálne pripojenie poskytované prostredníctvom balíka TomTom TRAFFIC a konektivita.
V aktuálnej verzii funguje aplikácia Highway Services na diaľničnej sieti SANEF/SAPN.
Rešpektovanie ochrany osobných údajov predstavuje etickú hodnotu skupiny Renault v súlade s pravidlami skupiny na ochranu osobných údajov.
Ak si želáte viac informácií, kliknite na tento odkaz: Osobné údaje Highway Services.
Aby ste získali prístup do obchodu R-Link Store a k celému jeho obsahu, postupujte podľa týchto pokynov:
Krok 1: Začnite vytvorením svojho účtu My Renault.
Poznámka: Heslom chránite prístup do vášho účtu. Uchovávajte ho na bezpečnom mieste.
Poznámka: Ak v priečinku doručenej pošty nemáte aktivačný e-mail, skontrolujte si priečinok nevyžiadanej pošty.
Krok 2: Zaregistrujte svoje vozidlo Renault vo svojom účte My Renault.
Ak chcete spravovať obsah systému R-Link 2, postupujte podľa nasledujúcich pokynov.
Krok 1: Údaje zo systému R-Link 2 uložte na USB kľúč.
Poznámka: Neexistuje hlásenie informujúce, že údaje boli uložené.
Krok 2: Aktualizácia a synchronizácia vašich produktov.
Ak si želáte do systému R-Link pridať bezplatný alebo platený obsah (služby, aplikácie, mapy):
Krok 1: Vyberte aplikáciu v účte „My Renault“.
Krok 2: Údaje zo systému R-Link 2 uložte na USB kľúč.
Poznámka: Nezobrazí sa žiadne hlásenie potvrdzujúce dokončenie prenosu údajov.
Krok 3: Synchronizovanie aplikácie v nástroji R-Link 2 Toolbox.
Obchod R-Link Store vám umožňuje vykonávať niekoľko úkonov:
Vytvorenie účtu v My Renault vám umožní využívať všetky služby pre vaše auto:
Ak si chcete vytvoriť účet v My Renault, kliknite tu.
Ako aktualizovať systém R-Link 2 a jeho obsah (systém, mapy, aplikácie):
Krok 1: začnite uložením údajov zo systému R-LINK 2 na USB kľúč.
Poznámka: Neexistuje hlásenie upozorňujúce, že údaje boli uložené.
Krok 2: Synchronizujte zhromaždené údaje (kópiu) v obchode R-Link Store.
Krok 3: Aktualizujte systém a/alebo mapy.
Krok 4: Sťahovanie.
Krok 5: Inštalovanie aktualizácií v systéme R-Link 2.
Poznámka: V prípade úspešnej aktualizácie systému sa R-Link 2 reštartuje.
Ak chcete spustiť navigáciu GPS z domovskej stránky systému R-Link 2, kliknite na „Ponuka“, stlačte „Navigácia“ a potom „Cieľ“. Ak chcete ísť do konkrétneho cieľa, kliknite na „Adresa“ a zadajte:
Stlačte „Vybrať“ a navigácia sa po niekoľkých sekundách spustí.
Poznámka: Všetky svoje predchádzajúce ciele a zaujímavé miesta (benzínové stanice, parkoviská, atď.) nájdete v ponuke „Cieľ“.
Na vykonanie tohto procesu budete potrebovať USB kľúč (prázdny a minimálne 8 GB) a počítač s prístupom na internet.
Krok 1: Digitálna kópia vášho systému vo vašom aute.
Krok 2: Stiahnutie novej mapy do počítača.
Poznámka: V závislosti od veľkosti máp a vášho internetového pripojenia môže sťahovanie chvíľu trvať.
Krok 3: Inštalovanie novej mapy v systéme R-Link 2 vo vašom aute.
Poznámka: Nepoužívajte systém R-Link 2. Počas inštalácie nechajte motor zapnutý.
Ak TomTom Live Traffic už nefunguje správne, je možné, že platnosť vašej trojročnej skúšobnej verzie uplynula.
Môžete skontrolovať, či je vaša zmluva stále aktívna, v obchode R-Link Store (pozrite si naše ČKO „Ako získam prístup do obchodu R-Link Store?“, ak potrebujete pomoc).
V obchode R-Link Store prejdite do časti „Moje aplikácie a služby“ a pozrite si stav zmlúv svojich pripojených služieb.
Ak platnosť vašej zmluvy TomTom Live Traffic uplynula, môžete ju predĺžiť zakúpením plnej verzie, ktorá je k dispozícii v sekcii „Katalóg“.
Ak máte aktívnu zmluvu, ale váš TomTom Live Traffic stále nefunguje, skontrolujte v aute, či je vo vašom systéme R-Link 2 stále aktivované zdieľanie údajov: Hlavná ponuka/Aplikácie/Ochrana osobných údajov. Aby služba TomTom Live Traffic fungovala, je potrebné aktivovať zdieľanie údajov.
Ak problém pretrváva, skúste aktualizovať verzie softvéru a máp v obchode R-Link Store v časti „Aktualizácie“. (Prečítajte si naše ČKO „Ako môžem aktualizovať svoje mapy?“, ak potrebujete pomoc.)
Ak problémy pretrvávajú, požiadajte o pomoc zákaznícku podporu a uveďte, že ste už tento postup dodržali.
Naše inštruktážne videá
Potrebujete pomoc? Naše inštruktážne videá sú k dispozícii, aby vás previedli jednotlivými krokmi.
Nahliadnite do našich používateľských príručiek
Chcete sa dozvedieť viac?
multimediálny systém
R-Link 2
kompatibilita
skontrolujte kompatibilitu svojho telefónu