lítium-iónová batéria
Lítium-iónová batéria je v súčasnosti referenčnou technológiou pre elektomobily.
Renault sa rozhodol vybaviť svoje vozidlá E-Tech 100% elektrikcý touto technológiou, pretože zákazníkom ponúka optimálne technické riešenie s maximálnymi výhodami:
Trakčná batéria je hlavnou súčasťou vášho elektromobilu. Je navrhnutá a vyrobená s maximálnou starostlivosťou. Naším cieľom je zmenšiť jej veľkosť a zároveň zabezpečiť optimálny výkon.
Batéria sa skladá z niekoľkých prvkov, ktoré zabezpečujú jej správne fungovanie:
Poznámka: Iba články a moduly sú vyvinuté v spolupráci s našimi partnermi. Všetky ostatné komponenty batérie navrhla a vyrobila spoločnosť Renault. Záruka kvality, ktorá spĺňa vaše požiadavky.
Lítium-iónová batéria je komponent, ktorý premieňa chemickú energiu na elektrickú. K tomu dochádza v dôsledku chemickej reakcie, ktorá prebieha medzi 2 elektródami – jednou kladnou (anódou) a druhou zápornou (katódou), ktoré sú ponorené v elektrolyte.
Keď batéria napája vozidlo, nahromadené elektróny sa uvoľňujú v neustálom toku energie cez obvody vozidla medzi anódou a katódou, aby poháňali elektrický motor.
Naopak, keď batéria získa späť energiu odovzdanú nabíjačkou alebo rekuperačným brzdením, elektróny sa vrátia do pôvodnej polohy.
kapacita
Kapacita batérie sa vyjadruje v kilowatthodinách (kWh). Tento údaj by sa nemal zamieňať s okamžitým výkonom elektrického motora ani nabitím vyjadreným v kilowattoch (kW).
Môžete si to predstaviť ako porovnanie objemu palivovej nádrže vozidla so spaľovacím motorom vyjadreného v litroch (l) a výkonu motora v konských silách (k).
dojazd
Závisí najmä od kapacity batérie. Čím väčšia je kapacita, tým viac kilometrov môže vozidlo prejsť.
Dojazd elektrického vozidla však ovplyvňujú aj ďalšie faktory, ako je hmotnosť vozidla, štýl jazdy a poveternostné podmienky.
príklad: Renault Megane E-Tech 100% electric
Renault Megane E-Tech 100% electric 60 kWh uložených v 11 cm hrubej batérii na dojazd až 470 km na jedno nabitie podľa WLTP.
Dojazdy všetkých našich vozidiel sa líšia, objavte dojazd nášho modelového radu Renault E-Tech 100% electric.
nabíjateľnosť
Hlavnou úlohou batérie je uchovávať a prerozdeľovať energiu. Určuje dojazd vášho elektrického vozidla. Pri navrhovaní berieme do úvahy jej nabíjateľnosť, t. j. schopnosť rýchlo absorbovať poskytnutý výkon (kW) bez ohľadu na typ nabíjania.
doba nabíjania
Naše batérie E-Tech sú navrhnuté tak, aby ponúkali najlepší kompromis medzi uloženou energiou a časom nabíjania. Ideálne na jazdu po diaľnici a na účinnú regeneráciu počas veľmi rýchleho nabíjania.
Získajte dojazd 200 km za 30 minút pre Renault Megane E-Tech 100% electric. Ponúka väčšiu všestrannosť nabíjania až do 22 kW v sieti striedavého prúdu a až do 130 kW počas maximálnej špičky na rýchlonabíjacej stanici siete jednosmerného prúdu.
vonkajšie podmienky
Batéria tiež podlieha vonkajším podmienkam. Aby sme zabezpečili správne fungovanie vozidla, upravujeme prevádzkové teploty pomocou chladiaceho systému zabudovaného v batérii. Navyše, keď sa približujete k nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom pomocou integrovaných Google Maps a nášho systému openR link, predhrievame batériu, aby sme optimalizovali nabíjací výkon*
*v závislosti od modelu a verzie
odborné znalosti Renault a záruka kvality
Od uvedenia prvého modelu Renault Zoe na trh získala spoločnosť Renault viac ako 10 rokov skúseností v oblasti elektrických technológií. To znamená, že vieme veľa o tom, ako batérie starnú. Naše odborné znalosti a naše odhodlanie sú zárukou.
záruka na batériu
Naše vozidlá Renault E-Tech 100% electric obsahujú batérie so zárukou na 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Je potrebné poznamenať, že batérie sa prirodzene opotrebovávajú ako každé elektronické zariadenie vybavené batériou. Pri našich nových modeloch je zaručené, že batérie si počas záručnej doby zachovajú minimálne 70 % svojej pôvodnej kapacity.
Bezpečnosť elektrických vozidiel je prioritou pre Renault. Renault je jediným výrobcom automobilov, ktorý do svojich tímov začlenil hasiča. Obaja úzko spolupracujú s odborníkmi na bezpečnosť tretích strán s cieľom zvýšiť vašu bezpečnosť. Napríklad dve hlavné inovácie:
Fireman Access
Systém Fireman Access umožňuje hasičom priamy prístup do srdca batérie, ak je zasiahnutá vonkajším požiarom, čím sa doba zásahu skráti na 5 minút.
SD Switch
Počas zásahov hasičov (okrem požiarov) možno batériu okamžite odpojiť od elektrického obvodu pomocou inovatívneho spínača SD Switch, čím sa hasiči chránia pred možným úrazom elektrickým prúdom.
Keď batérie dosiahnu koniec svojej prvej životnosti, t. j. 10 až 15 rokov, alebo keď ich nabíjacia kapacita klesne pod 70 %, možno ich vymeniť.
Potom začnú žiť svoj druhý život, napríklad sa znovu použijú na skladovanie obnoviteľnej energie alebo na iné, menej náročné mobilné účely. Po skončení tohto druhého života ich možno recyklovať.
zber
Renault sa v súlade s európskou smernicou zaviazal zbierať použité batérie zo svojich elektrických vozidiel.
Všetky naše Renault E-Tech centrá sú pripravené pomôcť vám s recykláciou batérií.
Od roku 2024 plánuje závod Re-Factory vo Flins začať inštalovať aj linku na demontáž elektrických batérií a vozidiel.
druhý život
Po skončení prvej fázy životnosti batérií je potrebné nájsť spôsob ich opätovného použitia. Značka Mobilize sa na túto problematiku zameriava svojím programom „Advanced Battery Storage“, ktorý už bol zavedený na niekoľkých miestach vo Francúzsku aj v Európe. Tieto batérie sa potom môžu použiť napríklad na uskladnenie energie vyrobenej veternými turbínami a solárnymi elektrárňami. Týmto spôsobom sa kompenzuje prirodzená nepravidelnosť týchto zdrojov.
recyklácia
Proces recyklácie lítium-iónovej batérie, ako je batéria v Renault Zoe, sa začína demontážou s cieľom získať všetky komponenty.
Konštrukčné, plastové, kovové a zvárané prvky putujú do vlastných recyklačných zariadení.
vaše otázky o elektrických batériách
Na rozdiel od začiatkov elektrických vozidiel už väčšina výrobcov automobilov neponúka lízing batérií. Dôvod je jednoduchý a sľubný: táto technológia sa osvedčila z hľadiska prevádzky aj životnosti.
Batérie Renault E-Tech majú teraz záruku na 160 000 km alebo 8 rokov a môžu sa vymeniť, ak ich úroveň klesne pod 70 % pôvodnej kapacity.
Renault má viac ako 10 rokov skúseností s lítium-iónovými batériami pre elektrické vozidlá. Životnosť prevyšuje priemyselné prognózy s veľmi malou stratou kapacity počas 10 rokov.
Užitočná informácia:
Užitočná informácia: Renault v každom prípade zaručuje, že každá batéria sa bude recyklovať, a to vďaka spolupráci so špecializovanými spoločnosťami.
Samozrejme. V prvom rade preto, že je to zákonná povinnosť, ale aj preto, že Renault to považuje za logickú voľbu.
Naše batérie sú samozrejme navrhnuté s ohľadom na celý životný cyklus.
Naším cieľom do roku 2030 je vyrábať približne 70 % našich batérií zo strategických materiálov (nikel, kobalt, lítium atď.), ktoré pochádzajú z recyklovaných vyradených batérií. Skupina Renault je so svojou továrňou Re-Factory vo Flins a partnerstvom so spoločnosťami Veolia a Solvay ďaleko pred svojimi konkurentmi.
1. život: v srdci našich vozidiel.
Batéria sa bude uchovávať dovtedy, kým jej kapacita nebude stačiť na správnu prevádzku vozidla (menej ako 70 % pôvodnej kapacity). Jej „stav“ môžete sledovať pomocou aplikácie My Renault.
2. život: nový účel.
Keď kapacita batérie klesne pod 70 % jej pôvodnej kapacity, môže byť stále užitočná. Môže sa opätovne použiť v iných oblastiach e-mobility alebo pre solárne či veterné energetické systémy.
3. život: opätovné využitie komponentov.
Po 6 až 10 rokoch sa pošle na recykláciu, aby sa z nej mohli získať rôzne prvky (nikel, kobalt, lítium atď.). Cieľom je recyklovať až 95 % jej komponentov.
Renault sa obklopuje špecializovanými partnermi s cieľom zabezpečiť zodpovednú a obehovú výrobu počas celého tohto cyklu. Logické.
objavte tiež