E-Tech full hybrid, odborné znalosti značky Renault
Získajte odpovede na všetky otázky týkajúce sa technológie Renault E-Tech full hybrid v našich vozidlách.
Prídavné meno „hybridný“ sa vzťahuje na niečo, čo sa skladá z viacerých prvkov.
Pojem „hybridný“ sa vzťahuje na vozidlá, ktoré kombinujú dva typy motorov.
Spájajú elektrický pohon so spaľovacím motorom, aby vám pomohli znížiť spotrebu a zvýšiť výkon vášho vozidla.
Hybridné vozidlo kombinuje dva typy pohonu: spaľovací (vždy benzínový v Renault) motor a jeden alebo viac elektrických motorov. Sú kombinované s trakčnou batériou, ktorá uchováva elektrickú energiu.
Pohony mild hybrid nie sú technológiou E-Tech, pretože nie je možné jazdiť na plne elektrický pohon.
Ide o mikrohybridizáciu vozidla, ktorá poskytuje elektrifikovanú pomoc (12 V alebo 48 V) spaľovaciemu motoru len počas rozjazdu a zrýchľovania s cieľom znížiť spotrebu a zvýšiť výkon.
Preto ponúkajú flexibilnejšiu a dynamickejšiu jazdu a zároveň umožňujú až 20 % úsporu paliva v porovnaní s ekvivalentným neelektrifikovaným benzínovým motorom.
* 48 V technické riešenie
Hybridné vozidlo štartuje výlučne pomocou elektrického pohonu, ktorý je pri štarte účinnejší. Potom sa striedavo používa elektrický pohon (100 % elektrický motor), hybridný pohon (benzínový motor a elektrický motor) a pohon spaľovacím motorom (benzínový motor).
Prepínanie prebieha automaticky v závislosti od požadovaného zrýchlenia, stavu vozovky a nabitia trakčnej batérie. V niektorých modeloch sa dá elektrická jazda vynútiť tlačidlom EV, inak systém riadenia energie automaticky riadi zmeny, aby sa dosiahol najlepší kompromis medzi spotrebou a výkonom.
Hlavnou inováciou hybridného vozidla je integrácia dvoch typov motorov do jedného vozidla: interného spaľovacieho motora a jedného alebo dokonca viacerých elektrických motorov.
Integrovaná technológia automaticky riadi prepínanie medzi tromi rôznymi jazdnými režimami: elektrickým, spaľovacím a hybridným (ktorý využíva spaľovaciu a elektrickú energiu).
Hlavnou výhodou hybridného vozidla je, že spája praktický aspekt vozidla so spaľovacím motorom s ekologickými a ekonomickými výhodami elektrického pohonu.
Na základe našich skúseností získaných v F1, riadenie energie a multimodálna automatická prevodovka ponúkajú významnú každodennú všestrannosť a zároveň výkon aj hospodárnosť.
Elektromobil má iba elektromotor a využíva elektrický pohon po celú dobu jazdy. Dojazd čisto iba na elektrinu je teda výrazne vyšší ako u hybridu a môže dosiahnuť až 625 km.
Hybridná pohonná jednotka kombinuje benzínový motor s jedným alebo viacerými elektromotormi a umožňuje 3 možnosti pohonu (hybridný, benzínový a elektrický).
Ak máte vozidlo full hybrid (alebo E-Tech full hybrid), nabíja sa počas jazdy pomocou kinetickej energie a interného spaľovacieho motora. Batéria sa nabíja úplne samostatne, keď brzdíte a spomaľujete. Úroveň rekuperácie však môžete nastaviť tak, aby ste tento jav zvýraznili alebo zmiernili.
Ak máte vozidlo plug-in hybrid, môžete ho nabíjať aj pripojením do elektrickej siete, na verejnej nabíjacej stanici alebo doma. 3,7 kW je maximálny výkon našich nabíjačiek pre vozidlá.
Naše hybridné vozidlá sú samozrejme spoľahlivé a využívajú naše odborné znalosti v oblasti vývoja elektrických pohonov a spaľovacích motorov.
Vďaka hybridnej konštrukcii sa spaľovací motor pri rozjazde a zrýchľovaní, ktoré sú najnárazovejšími fázami, nevyužíva v takej miere.
Okrem toho táto konštrukcia znamená, že sa nepoužíva spojka ani hnací remeň, čo znamená menej údržby a nižšie náklady na údržbu vďaka obmedzeniu počtu náhradných dielov.
Hybridné vozidlo má spaľovací motor a jeden alebo viac elektrických motorov. Využíva ich striedavo v závislosti od profilu cesty, požadovanej rýchlosti a úrovne nabitia batérie.
Hybridné vozidlá Renault využívajú naše bohaté skúsenosti výrobcov automobilov v oblasti e-mobility. Renault tiež školí celú svoju sieť v oblasti špecifických vlastností hybridných vozidiel – poradcovia Renault sú už pripravení vás privítať a pomôcť vám s údržbou vášho vozidla. Napokon, na trakčné batérie hybridných vozidiel sa uplatňuje záruka na 8 rokov/160 000 km.
Vozidlo full hybrid sa nabíja počas jazdy: vodič nemusí robiť nič! Vozidlá E-Tech plug-in hybrid sa však dajú nabíjať (verejné nabíjacie stanice, rýchle nabíjacie stanice atď.), čo vám pomôže optimalizovať spotrebu. Odporúčame ich nabíjať každý deň, aby ste mohli využívať všetky výhody (dlhší dojazd, vyššia rýchlosť v elektrickej trakcii, úspory spojené so spotrebou atď.).
Plug-in hybridné vozidlá aktuálne nie sú v ponuke.
V každom prípade vozidlo funguje bezchybne len na benzínovú nádrž. Ak je batéria vybitá, ale stále máte benzín, nehrozí odstávka.
Ak nechcete vozidlo nabíjať ručne, vyberte si vozidlo full hybrid.
Áno, určite. Hybridné vozidlo pokračuje v jazde aj po vybití batérie (potom využíva iba benzínový pohon). Predovšetkým sa nabíja počas jazdy pomocou kinetickej energie a energie generovanej spaľovacím benzínovým motorom.
Dojazd hybridného vozidla je preto väčší ako dojazd benzínového vozidla, pretože môžete striedať niekoľko zdrojov energie. Keď v meste prevezmú riadenie elektrické motory, spaľovací motor sa nepoužíva často alebo vôbec, čím sa logicky šetrí palivo.
Tipy týkajúce sa jazdy s hybridným vozidlom a optimalizácie dojazdu na elektrický pohon:
Podobne ako pri klasickom vozidle, aj tu je plynulejšia jazda prospešná pre vašu spotrebu. Elektrický motor spotrebuje menej energie, čím sa predĺži dojazd.
Využite čo najviac funkcií zabudovaných vo vašom vozidle plug-in hybrid:
Na hybridné vozidlo môžete namontovať ťažné zariadenie, ak je ťahané vozidlo schválené. Treba však poznamenať, že ťažná kapacita hybridného vozidla je často nižšia ako u benzínového alebo naftového vozidla s rovnakým výkonom a krútiacim momentom motora. Nakoniec by ste mali pamätať na to, že ťahanie predstavuje pre vozidlo dodatočné zaťaženie a spotrebuje viac energie.
Jedným z rozdielov, ktoré si všimnete pri riadení hybridného vozidla, je automatická radiaca páka. Hybridné vozidlo, rovnako ako elektrické vozidlo nemá manuálnu prevodovku ani spojku, čo vodičovi ušetrí veľa námahy!
Prevádzka hybridného vozidla závisí od elektrického pohonu, hybridného pohonu (benzín + elektrina) a 100 % benzínového pohonu. Z hľadiska pocitov nie sú pre vodiča žiadne ďalšie ťažkosti: celý proces prepínania z jedného režimu do druhého sa riadí automaticky.
Keď je vozidlo v elektrickom pohone, jazda je plynulejšia, vozidlo má lepší rozjazd a lepšie zrýchlenie ako vozidlo poháňané spaľovacím motorom. Je tiež tichšie a necítite nepríjemný zápach benzínu. Pri jazde budete pociťovať aj menej vibrácií.
Nezabudnite tiež, že pri jazde s hybridným vozidlom existuje menej obmedzení: ak sa batéria vybije, tento typ vozidla bude fungovať výlučne pomocou benzínového motora, ako každé štandardné vozidlo so spaľovacím motorom. Ak sa rozhodnete pre vozidlo full hybrid, elektrická energia sa dobíja počas jazdy.
Samozrejme! Hybridné vozidlo môže jazdiť po diaľnici rovnakou rýchlosťou a s rovnakým výkonom ako vozidlo s naftovým alebo benzínovým motorom.
V skutočnosti funguje pomocou benzínového motora a jedného alebo viacerých elektrických motorov. Táto kombinácia výbavy umožňuje prepínať medzi tromi trakčnými režimami (hybridný, benzínový a elektrický).
Keď v meste jazdíte pomaly alebo často zastavujete, vaše hybridné vozidlo sa automaticky prepne na elektrický pohon. Akonáhle je potrebné batériu dobiť alebo keď si to vyžaduje topológia terénu, vozidlo sa prepne na hybridný alebo 100 % benzínový pohon.
Na diaľnici sa pri ustálenej rýchlosti vozidla využíva najmä pohon benzínového motora. Vozidlo potom funguje rovnako ako benzínové vozidlo s automatickou prevodovkou!
V prípade vysokého dopytu po energii a v závislosti od úrovne nabitia batérie sa môže spustiť hybridný režim.
Všetko závisí od vašich potrieb a priorít! Tiché a flexibilné elektrické vozidlá sú veľmi príjemné na jazdu, majú nízku spotrebu, vyžadujú menej údržby a sú šetrnejšie k životnému prostrediu. Musíte však byť pripravení na pravidelné nabíjanie elektrického vozidla pomocou špeciálnej nabíjacej stanice. Ak jazdíte na krátke vzdialenosti v mestskom prostredí, elektrické vozidlo by vám malo mimoriadne vyhovovať a ušetríte: už nemusíte míňať benzín alebo naftu v dopravných zápchach a nabíjanie stojí oveľa menej ako plná nádrž benzínu alebo nafty.
Hybridné vozidlo je však flexibilnejšie, pretože využíva dva typy pohonu. Napríklad na diaľnici sa prepne na pohon so spaľovacím motorom a funguje ako každé iné benzínové vozidlo. Nemusí sa nabíjať tak často ako elektrické vozidlo, alebo sa nemusí nabíjať vôbec, ak si vyberiete vozidlo full hybrid, ktoré sa nabíja počas jazdy.
Nemusíte sa starať o prístup k elektrickej zásuvke, pretože vozidlo full hybrid vám ponúka potešenie z elektrickej jazdy bez nabíjania.
Hybrid teda spája praktický aspekt vozidla so spaľovacím motorom a ekologické a ekonomické výhody elektrického vozidla. 100 % elektrické vozidlo je šetrnejšie k životnému prostrediu a jeho prevádzka je úspornejšia, pretože využíva len elektrickú energiu.
Hybridné vozidlá sú čiastočne poháňané benzínom. Hybridné vozidlá však majú v porovnaní s vozidlami s naftovým motorom mnoho výhod.
Pri hybridnom vozidle je potrebné menej často dopĺňať palivo a údržba motora je menej nákladná ako pri dieselovom vozidle. Z dlhodobého hľadiska sú preto náklady na používanie nižšie.
Ak hybridné vozidlo využíva elektrický pohon, je oveľa šetrnejšie k životnému prostrediu ako dieselové vozidlo (keďže nevypúšťa žiadne emisie CO2). Hybridné vozidlá preto nepodliehajú počas špičky dopravným obmedzeniam.
Renault ponúka plug-in hybridy pre lepší výkon v elektrickom trakčnom režime. Ak však nechcete vozidlo nabíjať, môžete sa rozhodnúť aj pre vozidlo full hybrid, ktoré nezmení spôsob používania vášho naftového alebo benzínového vozidla (vozidlo sa bude nabíjať počas jazdy bez toho, aby ste museli čokoľvek robiť).
Hybridné vozidlá majú vždy automatickú prevodovku, ktorá uľahčuje každodennú jazdu.
Oba!
Na diaľnici môžete bez problémov jazdiť s oboma typmi vozidiel.
Hybridné vozidlo poháňa jeden alebo viac elektrických motorov a interný spaľovací motor. Striedavo využíva elektrický pohon, hybridný pohon (benzín + elektrina) a benzínový pohon. Pri jazde po diaľnici sa na dosiahnutie potrebného výkonu vozidla používa benzínový pohon. Počas tejto doby sa elektrická batéria môže dobíjať pomocou energie z brzdenia, pretože časť energie z benzínového motora sa mení na elektrickú energiu!
Obidva pohony sú si podobné z hľadiska úrovne pohodlia a jazdných vlastností. Hlavnou výhodou hybridného vozidla je však jeho nízka spotreba v porovnaní s benzínovými modelmi a jednoduchšia údržba.
Hybridné vozidlá majú niekoľko typov motorov vrátane benzínového motora, ktorý prevezme riadenie, keď vozidlo potrebuje viac výkonu, napríklad na diaľnici.
Vďaka striedaniu elektrických motorov a benzínového motora spotrebuje hybridné vozidlo menej paliva, je potrebné menej často dopĺňať palivo a benzínový motor sa menej opotrebúva! To je veľká výhoda hybridného vozidla v porovnaní s tradičným benzínovým vozidlom. Nezabudnite, že hybridné vozidlo funguje po vybití batérie ako každé iné benzínové vozidlo: je preto flexibilné a praktické.
Aj hybridné vozidlo, ktoré využíva elektrický pohon, má rovnaké výhody ako elektrické vozidlo: produkuje menej znečistenia, je tichšie a ponúka plynulejšiu jazdu. Rovnako ako elektrické vozidlo nemá manuálnu prevodovku. A ak najazdíte viac ako 35 000 km ročne, kúpna cena sa vám rýchlo vráti!