AKO FUNGUJE HYBRID?

E-Tech full hybrid ‒ prevádzka ‒ Renault

princíp hybridnej technológie E-Tech

Renault sa rozhodol vyvinúť 2 typy technológií: E-Tech full hybrid pre vozidlá, ktoré sa nemusia nabíjať, a E-Tech plug-in hybrid*
pre vozidlá, ktoré je potrebné nabíjať. Obe možnosti ponúkajú ekologické vozidlá, ktoré sú cenovo výhodné a kombinujú radosť z jazdy a každodennú jednoduchosť.

 

Fungujú rovnako, len s 2 rozdielmi:

  • veľkosť batérie, a tým aj kapacita na 100 % elektrický pohon,
  • Vozidlá E-Tech plug-in hybrid sa môžu pripojiť k elektrickej sieti a nabíjať.

*nie je k dispozícii na slovenskom trhu

naša hybridná pohonná jednotka

Nazývajú sa „sériovo-paralelné hybridy“, pretože ponúkajú možnosť prevádzky na 100 % elektrický pohon, ako hybrid (elektrický + spaľovací motor) alebo len so spaľovacím motorom.


Majú 2 elektrické motory a spaľovací motor.


Inovatívne technológie integrované do vozidla (inteligentná prevodovka, systém riadenia energie, rekuperačné brzdenie) umožňujú v prípade potreby prepínať medzi rôznymi pohonmi alebo ich prevádzkovať súčasne. To pomáha optimalizovať výkon a spotrebu vozidla.

 

Pohon E-Tech ponúkajú vynikajúce zrýchlenie, dynamický rozjazd a nižšie emisie CO2 a nižšiu spotrebu paliva.

E-Tech full hybrid ‒ hybridné pohony ‒ Renault
    • benzínový motor
      benzínový motor

      Spaľovacie motory sú špeciálne navrhnuté na zníženie spotreby a emisií CO₂. Sú vybavené filtrom pevných častíc a kombinujú v sebe úspornosť, účinnosť a výkon.

    • hlavný elektrický motor
      hlavný elektrický motor

      Pomáha naštartovať vozidlo, zabezpečuje 100 % elektrickú jazdu, poháňa kolesá a dobíja batériu pri brzdení alebo spomaľovaní.

    • sekundárny elektrický motor

      Funguje ako štartér a generátor vysokého napätia pre batériu. Používa sa aj ako stabilizátor pri zmene prevodového stupňa, aby sa zabránilo chveniu a vibráciám.

    • AUTOMATICKÁ INTELIGENTNÁ MULTIMODÁLNA PREVODOVKA
      AUTOMATICKÁ INTELIGENTNÁ MULTIMODÁLNA PREVODOVKA

      Táto revolučná prevodovka poskytuje optimálny výkon. Funguje v kombinácii so systémom energetického manažmentu, ktorý využíva odborné znalosti skupiny Renault v oblasti F1. Celkovo má až 15 jazdných režimov prostredníctvom 2 elektrických prevodov a 4 prevodov spaľovacieho motora, ktoré môžu pracovať spoločne alebo samostatne.

    • výkonová elektronika

      Systém nepretržite zabezpečuje prenos a premenu elektrickej energie striedavého/jednosmerného prúdu medzi trakčnou batériou a elektrickým motorom.

    • trakčná batéria
      trakčná batéria

      Batéria, ktorá ukladá energiu potrebnú k pohonu vozidla a jeho následnému udržovaniu v elektrickom režime. Jej veľkosť sa výrazne líši v závislosti od typu pohonnej jednotky.

rôzne režimy trakcie

Hybridný motor sa skladá z 2 hlavných motorov, ktoré sa striedajú alebo pracujú súčasne pri poháňaní vozidla. Viac informácií o rôznych režimoch trakcie:

E-Tech full hybrid

elektrický pohon

Pri štarte poháňa kolesá iba elektrický motor, preto sa nespotrebúva žiadne palivo. V závislosti od štýlu jazdy a modelu* sa môžete ticho rozbehnúť a jazdiť rýchlosťou až 130 km/h až 5 minút len na elektrický pohon.

 

* Austral E-Tech full hybrid 200

hybridný pohon

Tento režim zabezpečuje súčasné používanie dvoch zdrojov energie na pohon vozidla.

Pri dynamickej jazde podporuje benzínový motor elektrický motor, aby sa zachoval výkon. Oba motory spolupracujú na zvýšení výkonu vášho vozidla. Ide o takzvanú paralelnú hybridnú prevádzku.

V niektorých prípadoch, keď je stav batérie slabý, pracujú oba motory súčasne, ale kolesá poháňa len elektrický motor. V tomto konkrétnom prípade elektronické riadenie aktivuje interný spaľovací motor, aby sa optimalizovala celková spotreba a dobíjanie batérie. Ide o takzvanú sériovú hybridnú prevádzku.

pohon so spaľovacím motorom

Keď je v prevádzke len spaľovací motor, využíva sa pri optimálnych otáčkach na pohon kolies vozidla a dobíjanie batérie. Celková spotreba vozidla sa optimalizuje a dodatočná energia sa ukladá, aby pomohla obnoviť elektrickú jazdu.

z jedného spôsobu pohonu do druhého

Z jedného spôsobu pohonu do druhého môžete prepínať nasledujúcim spôsobom:​
 
automaticky pomocou palubného elektronického systému riadenia. Tento systém analyzuje úroveň nabitia batérie, požiadavky na zrýchlenie a typ vozovky a podľa toho prispôsobuje režim pohonu, čo pomáha optimalizovať výkon vozidla.

spravovanie nabíjania 

Alt Image C29

batéria vo vozidlách full hybrid

nabíja sa len počas jazdy a využíva kinetickú energiu. Tieto vozidlá sa nemusia nabíjať zo siete, pretože majú systém, ktorý rekuperuje energiu pri brzdení alebo spomaľovaní. To stačí na úplné dobitie batérie.

modelový rad Renault E-Tech full hybrid

Alt Image C29

E-Tech full hybrid

Vozidlá majú 2 elektrické motory a spaľovací motor, ktoré sa počas jazdy nabíjajú a umožňujú jazdiť na 100 % elektrický pohon až 80 % času (mestský cyklus podľa WLTP).

vaše otázky o fungovaní hybridných vozidiel

objavte tiež