Renault 5 Turbo 3E, najvýkonnejší a najvyspelejší model v histórii značky*, je stelesnením nefalšovanej športovej vášne.
* čaká na homologáciu
Renault 5 Turbo 3ERenault 5 Turbo 1980 |
pohonná jednotka | 2 elektromotory poháňajú zadné kolesá4-valcový turbobenzínový motor, zadná stredová poloha, 5-stupňová manuálna prevodovka |
---|---|
prevodovka | pohon zadných koliespohon zadných kolies |
max. výkon | 540 k (400 kW)*160 k pri 6 000 ot/min |
max. krútiaci moment | 4 800 Nm*206 Nm |
pomer hmotnosti a výkonu | 2,7 kg/k6 kg/k |
platforma | špecifická personalizovanáRenault 5 drift |
dĺžka | 4 08 m3 66 m |
---|---|
šírka | 2 03 m1 75 m |
výška | 1 38 m1 32 m |
rázvor kolies | 2 57 m2 43 m |
hmotnosť bez nákladu v prevádzkovom stave | 1 400 kg*970 kg |
pomer hmotnosti a výkonu | 2,7 kg/k6 kg/k |
z 0 na 100 km/h | za menej než 3,5 s*6,9 s |
---|---|
z 0 na 200 km/h | za menej než 9 s*/ |
z 80 na 120 km/h | za menej než 2 s*/ |
400 m DA | za menej než 11 s*15 s |
1 000 m DA | za menej než 20 s*27,8 s |
max. rýchlosť | 270 km/h*viac než 200 km/h |
odhadovaný dojazd podľa WLTP | viac ako 400 km*/ |
---|---|
Výkon nabíjania striedavým prúdom | 11 kW/ |
Výkon nabíjania jednosmerným prúdom | až 350 kW/ |
doba nabíjania z 15 % na 80 % jednosmerným prúdom | 15 minút* na nabíjacej stanici DC s výkonom 300 kW/ |
napätie | 800 V/ |
kapacita batérie (účinná) | 70 kWh/ |
zelená nálepka | 0/ |
*technické špecifikácie sa môžu pred homologizáciou vozidla zmeniť
nefalšovaný športový charakter
Dva elektromotory spoločne vyvíjajú výkon až 540 koní (400 kW), vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 3,5 sekundy a na závodnej trati dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h. Duch turba je späť v radikálnej podobe.
výkonný a okamžitý krútiaci moment
Dva motory poháňajúce zadné kolesá vyvíjajú okamžite dostupný celkový krútiaci moment 4 800 Nm na okamžitú a nepretržitú akceleráciu. Špecifické pneumatiky namontované na 20“ diskoch kolies zabezpečujú neuveriteľnú priľnavosť na ceste. Ešte radikálnejšie tlačidlo predbiehania „overtake“ na volante spustí zvýšenie výkonu, keď chcete predbiehať.
inovatívna technológia motora v kolese
Umiestnením každého z dvoch motorov do zadného kolesa sa všetok výkon dodáva bez strát, čo zaručuje optimálnu odozvu a lepšiu energetickú účinnosť. Táto technika znižuje počet dielov a hmotnosť, čím zvyšuje obratnosť, výkon a dojazd vozidla Renault 5 Turbo 3E. Možnosť regulovať rozdelenie krútiaceho momentu na každé koleso poskytuje optimálne ovládanie pohonu predných kolies, priľnavosť a obratnosť.
jedinečná konštrukcia
Karbónová nadstavba kombinuje ľahkosť a tuhosť na štruktúre s pôsobivým pomerom dĺžky k šírke 2 (4,08 m dĺžka a 2,03 m šírka). Renault 5 Turbo 3E má šírku superšportu, ale je o desiatky centimetrov kratšia, vďaka čomu by mohol niesť označenie mini-superšport.
strhujúci jazdný zážitok
S pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg a výkonom 540 k na zadných kolesách ponúka Renault 5 Turbo 3E výnimočný pomer hmotnosti a výkonu 2,7 kg/k. Vďaka rázvoru 2,57 m a zníženému ťažisku s batériou v podlahe je vozidlo maximálne obratné.
prispôsobené jazdenie
K dispozícii je niekoľko jazdných režimov. Na pretekárskej trati umožňuje pretekársky režim „race“1 a jeho driftovacia funkcia „drift assist“2 v kombinácii s ručnou brzdou rallye radikálne drifty po trajektórii. Správanie vozidla na ceste je možné prispôsobiť medzi komfortným a dynamickým režimom prostredníctvom režimov „normal“, „sport“ a „snow“3.
1pretekanie
2kontrolovaný drift s 3 úrovňami asistenčných služieb
3sneh
úplné nová platforma
Pri vývoji modelu Renault 5 Turbo 3E sa uplatnili najlepšie odborné kompetencie a zručnosti Renault Group. Hliníkovú platformu vyvinuli konštruktéri Alpine Cars v záujme čo najnižšej hmotnosti a maximálnej obratnosti.
dostupný dojazd
Batéria s kapacitou 70 kWh umiestnená pod podlahou poskytuje odhadovaný dojazd podľa WLTP viac ako 400 km* na ceste a fenomenálny výkon na pretekárskej trati. Výkon, nech ste kdekoľvek.
* technické špecifikácie sa môžu pred homologizáciou vozidla zmeniť
superrýchle nabíjanie
Batéria podporuje ultrarýchle nabíjanie vďaka infraštruktúre 800 V a výkonu až 350 kW DC. Iba 15 minút stačí na nabitie z 15 % na 80 %.