vozidlá vybavené
100 % elektrickou technológiou Renault E-Tech
100 % elektrické vozidlá Renault E-Tech
Technológia E-Tech 100% elektrický je jedným z riešení spoločnosti Renault pre súčasné výzvy mobility. Naše know-how je založené na 10-ročných skúsenostiach s vývojom elektrických vozidiel, ako aj s poskytovaním každodennej pomoci prostredníctvom siete našich predajcov.
Jazda na vozidle Renault E-Tech 100% elektrický znamená, že si môžete užívať citlivú a plynulú jazdu bez produkcie škodlivých emisií alebo emisií CO2.
100 % elektrické vozidlo Renault E-Tech nevypúšťa žiadne emisie CO2, výpary ani častice vznikajúce pri spaľovaní*.
* podľa normy WLTP
Vďaka výhradne elektrickému nabíjaniu – doma alebo na verejných nabíjacích staniciach – je „plné nabitie“ 3x lacnejšie, ako „plná nádrž“ vozidla so spaľovacím motorom. Údržba je až o 30 % lacnejšia, pretože komponenty vydržia dlhšie.
Plynulejšia a citlivejšia jazda ako v prípade vozidla so spaľovacím motorom. Reakcie motora vo vozidlách Renault E-Tech zdokonaľujú vaše potešenie z jazdy.
Elektrické vozidlo je pri štartovaní a pri rýchlosti nad 30 km/h tiché. Cestovanie bez hluku a vibrácií.
Vozidlá Renault E-Tech čerpajú z našich skúseností s konštruovaním elektromobilov. Uvedením modelu Renault Zoe (v roku 2012) na trh sa Renault osvedčil ako priekopník v oblasti elektromobility.
Za volantom elektromobilu je život hračka.
Tu nájdete naše odpovede na vaše často kladené otázky. Jednoduché odpovede na otázky o dojazde, batérii, dobe nabíjania a možnostiach nabíjania nájdete v častých otázkach a na našich špecializovaných stránkach.
Hlavné dôvody, prečo by ste mali prejsť na elektromobil:
Výdrž batérie závisí od typu batérie ako aj od elektrického motora, s ktorým je spárovaná. Batéria má kapacitu vyjadrenú v kWh. Táto kapacita je podobná kapacite palivovej nádrže. Elektrický motor využíva viac alebo menej kapacity batérie v závislosti od modelu vozidla, jeho hmotnosti a možností. Dojazd sa môže líšiť v závislosti od vášho štýlu jazdy, počasia, sklonu, typu vozovky a ďalších vonkajších faktorov.
Vozidlá s technológiou Renault E-Tech 100% elektrický sú vďaka inováciám v oblasti výskumu a vývoja vybavené technológiami, ako je tepelné čerpadlo alebo systém prípravy vozidla pred jazdou, ktoré sú určené na optimalizáciu dojazdu.
Renault predáva vozidlá s rôznymi úrovňami dojazdu podľa ich každodenného využitia:
Užitočná informácia:
Režim ECO vášho vozidla prispôsobuje rôzne nastavenia tak, aby ste dosiahli väčší dojazd.
Spotrebu energie výrazne znižuje využívanie tepelného čerpadla*, čím sa maximalizuje dojazd.
*v závislosti od modelu a verzie
Čas nabíjania vozidla závisí od:
Doby nabíjania špecifické pre jednotlivé elektrické vozidlá Renault nájdete na stránke nabíjania.
Užitočná informácia: Doba nabíjania nie je lineárna. Rýchlosť nabíjania sa mení v závislosti od stavu nabitia batérie a od teploty. Napríklad posledných 20 % sa nabíja dlhšie. Preto by ste sa na rýchlonabíjacej stanici mali vyhnúť každodennému nabíjaniu na viac ako 80 %. Tiež je dobre zaistiť, aby stav vašej batérie neklesol pod 15 %.
Cena za nabíjanie elektromobilu sa líši v závislosti od vozidla, domácnosti, nabíjacej stanice a závisí od ceny elektrickej energie.
Aby ste to zistili, potrebujete vedieť:
Niekoľko tipov:
Pri nabíjacej stanici alebo zmluve o dodávke elektrickej energie so sadzbou približne 20 centov za kWh stojí nabíjanie Renault Megane E-Tech 100% elektrický 12 až 15 € za približne 60 kWh.
Prevádzka mimo špičky je zvyčajne medzi 21.30 a 7.30 hod. a medzi 12.00 a 16.00 hod.
Spotreba elektromobilu závisí od viacerých faktorov, napríklad od hmotnosti vozidla, typu cesty a štýlu jazdy.
Tieto prvky sa uplatňujú počas európskeho postupu známeho ako WLTP na určenie spotreby a dojazdu.
Hoci nie je možné poskytnúť celkový údaj pre všetky elektrické vozidlá, je možné uviesť priemer pre každý model vozidla. Megane E-Tech 100% elektrický spotrebuje počas certifikačného cyklu WLTP približne 15,5 kWh/100 km (porovnateľné s približne 6 l/100 km v prípade benzínového ekvivalentu).
Zaujímavosťou je, že spotrebu elektromobilu možno regulovať pomocou rôznych zabudovaných technológií, ako je napríklad režim ECO.
Podľa štúdie, ktorú 21. apríla 2020 zverejnila európska organizácia Transport & Environnement (T&E),
združujúca približne päťdesiat mimovládnych organizácií, je odpoveď kladná. Táto štúdia sa zaoberá dieselovými, benzínovými a elektrickými vozidlami v rôznych scenároch. Bez ohľadu na scenár je zistenie rovnaké. Elektrické vozidlá vypúšťajú menej CO2.
V najlepšom prípade až o 81 % menej.
Hoci je pravda, že výroba elektrického vozidla má väčší vplyv na emisie uhlíka ako výroba vozidla so spaľovacím motorom, po uvedení do prevádzky sú jeho emisie CO2 nulové a emisie pevných častíc nízke. Uhlíková stopa elektrického vozidla sa počas jeho životnosti znižuje.
objavte tiež